Chatista apua laskujen maksamiseen

Jos laskun maksamisen kanssa on ongelmia, kysy chatissa neuvoa, miten velasta selvitään. Chat-neuvojaa on helppo lähestyä, palvelu on henkilökohtaista ja nopeaa, eikä raha-asioita tarvitse kailottaa puhelimessa.

Keväisenä iltapäivänä Lindorffin asiakaspalvelussa Lahdessa on samaan aikaan käynnissä useita chat-keskusteluja. Useimmat niistä liittyvät laskuasioihin, eräpäivien siirtämiseen tai maksusuunnitelmiin.

Kouluttaja Tommi Hämäläisen mukaan tilanne on tyypillinen, sillä juuri näistä asioista Lindorff24-verkkopalvelun chatissa yleensä keskustellaan.

– Chat on helppo kanava, jos haluaa saada nopeasti vastauksen ja neuvoja.

Mieltä painavan asian saa sovittua saman tien, Tommi korostaa.

– Chat on hyvä vaihtoehto, kun tuntuu, että asioiden selvittäminen puhelimessa on hankalaa. Yksityisiä raha-asioita ei ole aina kiva käsitellä ääneen esimerkiksi silloin, jos työpaikalla on muitakin kuulemassa.

Millaisia ihmisiä sitten linjoilla oikein päivystää?

– Me olemme ihan tavallista porukkaa, miehiä ja naisia, kaikenikäisiä. Chatissa olemme nimenomaan auttamassa ihmisiä ja selvittämässä maksuihin liittyviä ongelmia.

Kun on ajoissa liikkeellä, niin asiat on usein paljon helpompi järjestää, asiakasneuvoja Tommi Hämäläinen sanoo.
Tärkein oma neuvoni on, että jos maksun kanssa on ongelmia, niin meihin kannattaa olla yhteydessä ajoissa, mieluusti jo ennen kuin lasku tulee perintään. Kun on ajoissa liikkeellä, niin asiat on usein paljon helpompi järjestää, kouluttaja Tommi Hämäläinen sanoo.
Chat-neuvojaa on helppo lähestyä, palvelu on henkilökohtaista ja nopeaa, eikä raha-asioita tarvitse kailottaa puhelimessa.

Vaikealta tuntuva asia voi järjestyä helposti

Periaatteessa Lindorffin chat-neuvojan kanssa voi keskustella mistä tahansa taloudenhoitoon liittyvästä asiasta. Tommi on opastanut asiakkaita esimerkiksi vuokrien hoitamisessa.

– Olen muun muassa vinkannut, että jos rahatilanne sen vain sallii, vuokratilille kannattaa maksaa vähän ylimääräistä. Se auttaa, jos tulevaisuudessa tulee taas hankalia tilanteita.

Tommi muistuttaa, että vaikka verkkopalvelussa on tarjolla valmiita malleja esimerkiksi maksun lyhentämiseksi useammissa erissä, chat-neuvoja voi joissakin tilanteissa tarjota lisää vaihtoehtoja.

Tommin ei tarvitse pitkään miettiä, mikä hänen työssään on parasta.

– Kyllä se on ilman muuta ne tilanteet, joissa olen voinut ratkoa pulmia ja todella auttaa asiakasta. Kun saan palautetta, että kiitos, vaikealta tuntunut asia järjestyikin helposti.

Chat-neuvojat auttavat asiakkaita Lindorff24-verkkopalvelussa joka arkipäivä klo 8–17. Kirjaudu palveluun